John Mayall. 1978 "The last of the British blues"



Denne kjøpte jeg for 200 kr. (Altfor dyrt), på platesjappa i Lillestrøm, 21 februar 2024. Og siden jeg ikke har spilt den før passer det fint å ta denne på treningsrunden min i kveld.

Siden jeg er stor Mayall-fan og har en god samling av platene hans, er det morsomt med et eksemplar jeg ikke har fra før av.
 
Dette er et live album, med et nokså ukjent, men bra band fra noen konserter i USA, i perioden 1975-1978 og vi hører en nokså rocka John Mayall, i litt raskere tempo enn man er vant til. Det blir det fin treningsmusikk av, men når vi kommer til klassikeren Hideaway, synes jeg det blir litt for mye av det gode og savner den mer bluesete versjonen fra bluesbreakers tia.
 
Det svinger godt innimellom her og jeg får problemer med å stille inn tredemølla så det passer til musikken.
 
Ikke den beste Mayall-plata. Men fin musikk og god live-stemnig, uansett. (7/10)


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

VR-tur på tredemølla i dag: USA. 10573. New York. Rye Town, Port Chester.

Gratulerer med dagen i dag Alvin Lee! Uforglemmelig gitarist!

Hørt denne i kveld: John Lennon. 1990. «The Lost Sleepy Blind Lemon Lennon Album”